Béton brut

Emil czyta #2

2013-07-14

Witajcie w drugim, możliwe że ostatnim, odcinku „Emil czyta”. I od razu praktyczna porada: nie biegajcie z butelką piwa i tabletem w tej samej przegródce torby/plecaka. Nie wiem ile lat nieszczęść sprowadza stłuczony ekran, ale z pewnością nie ułatwił mi zebranie tej listy.

„Open Waters”, Simon Winchester

Esej o Oceanie. Oceanie jako kolebce życia, grobie statków, wielkim nieznanym.

„Alan Moore: the revolution will be croud-funded”, Scott Thil

Autor takich klasycznych komiksów jak „Watchmen” i „V for Vendetta” wierzy w moc sprawczą Kickstarterów i niezależność autorów.

„Nothing like this will be built again”, Charles Stross

Podróż w paszczę reaktora atomowego.

„The Animator”, Michael Slater

Fantastyczny esej o Dickensie, znawcy londyńskiej mgły i organizatorze związków zawodowych otwieraczy mięczaków.

„On Git’s shortcomings”, Peter Lundgren

Jaki jest Git każdy widzi. Z pozycji ludzi o filozofii podobnej do Linusa wygląda jak miliard dolarów. Inni będą kręcić nosami na niektóre rzeczy.

„If Films Were Reviewed Like Video Games”, Dennis Farrell

Najważniejsze, że frame-rate w ostatnim przeboju był stabilny, a aktorzy nigdy nie wychodzili z kadru.

„Historia niebieskiej tasiemki”, Michał Łaszczyk

Sport wyczynowy to 90% treningu, 10% szczęścia i jakieś 17% guseł, zaklęć i fatalnej voodoo medycyny.

„Prison Break”, Karrie Jacobs

Nie wiem nic o architekturze. No, może te kolumny i rozety. Nieforemna perła. Artykuł próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy architekci powinni projektować więzienia. Zawsze fascynuje mnie, gdy ktoś na serio próbuje podjąć dyskusję o etykę zawodową. W tym świecie pytanie „czy powinniśmy?” wydaje się prawie nie na miejscu. Chyba, że uściślone „za ile?”.

„Your First Short Story Speaks”, Peter Kispert

Odradzam czytanie tego tekstu ludziom, którzy bawią się w pisanie.

„I Look Good in My Pork Pie Hat”, Ryan O’Neill

To są teksty dla których żyję. Nic nie wnoszące, trzy piąte zmyślone, teksty o kapeluszach.

Mods

QR for Emil czyta #2