(Aktualizacja: cenzorzy schowali nożyczki)
Pewna, dość popularna, hard rockowa kapela wypuściła w 1976 płytę “Virgin Killer”. Okładka przedstawiała młodą, nagą, dziewczynkę. Wyglądało to tak:

Brytyjczycy uznali, że dość już tej sodomii i gomorii w publikacji mającej, bądź co bądź, ambicje encyklopedystyczne i przykazali firmom dostarczającym Internet stronę zablokować. Dobrze. Czy ktoś może mi odpowiedzieć na kilka pytań?
Moi faworyci do zablokowania:
Grecja. Zapomnieć i zakopać. Niby mądrzy tam ludzie chodzili, ale kurde, pedały. A jeszcze sobie, dranie, obrazki z tym malowali i one teraz po muzeach leżą. Dzieci tam prowadzają pod pretekstem sztuki!



Biblia. Fantastyczna książka wypełniona historiami o gwałtach, pogromach, mściwym facecie z brodą, kazirodztwie. Praktycznie nikt jej nie przeczytał, ale większość ma ją w domu. Przeszkadza Ci okładka z dziewczyną, a historie o bogu zabijającym wszystkich pierworodnych nie? Ktoś tu ma lekko popierdolony system wartości i dziś to nie jestem ja!

Cherubinki, sodomici! Cherubinki, dzieci, z siusiakiem na wierzchu fotografowane przez miliony turystów!


Zanim wyciągnięcie na mnie argumenty o “wartości artystycznej” i “wyobraźcie sobie, że to wasze dziecko, i nie mówcie, że dzieci nie macie, bo zawsze mieć możecie (sprawdzić czy nie ksiądz)” zastanówcie się nad tym, czy chcecie definicji “wartości artystycznej” zapisanej w prawie, oraz nad tym, że największą ilość krzywd dziecko (statystycznie) zaznaje od osób najbliższych, w podstawowej komórce społecznej, rodzinie.
Wróćmy do okładki. Wiadomo, ktoś będzie chciał podciągnąć pod pornografię. Tylko nikt za bardzo nie wie, co jest pornografią. Pamiętam jeszcze z poprzednich rządów w tym kraju, gdy mądre głowy próbowały wymyślić jak to zdefiniować. Padła propozycja, że to “obrazy mające wzbudzić podniecenie seksualne”.
Bardzo dobra definicja.
Nie wiem jak Wam, ale mi zawsze staje na widok zajebistego racka pełnego serwerów. No piękne, proste linie, delikatne drżenie dysków w macierzach, migające RX/TX. Ktoś już biegnie zamknąć stronę IBM-a?
Wszędzie są pedofile. Wszędzie. Każdy facet z dzieckiem w parku to pedofil. Każdy fotograf robiący zdjęcia kręcącej się karuzeli ma zamiar się nad nimi onanizować. Wszyscy walczący z wyimaginowaną pedofilią, czającą się na każdym rogu i w każdej sekundzie życia dziecka, to bohaterowie.
Witam w nowym, czystym i bezpieczniejszym świecie. W świecie gdzie nikogo okładka Scorpionsów nie podnieci. Teraz zostały nam mniejsze problemy: kryzys ekonomiczny, śmierć ekosystemów, rak, AIDS, wojny i bieda. Dobrze, że żyję w świecie, gdzie niewyrośnięty cycek jest ważniejszy od kogoś umierającego w śmietniku. Gdyby było inaczej, to by nie było w porządku.
« Czarny piątek | Dni Kultury Japonii, Łódź, 12.2-12.6.2008 »
Dotarłeś do końca. Czas na nową przygodę.
Eri pokonuje korporacje ołówkiem. Czerski, Piotr dziwi się światu. Waglowski prawi o prawie. Maciej występuje w roli służbisty ateistyczno-sceptystycznej religii. Patryk maca się z technologią. Piwnice i trywialne informacje w tę stronę. Vontrompka, czyli komentarz psychodeliczny.
Są też tacy, którzy gadają. O filmach, scepty-cyźmie, japońskich bajeczkach. Nie zapomnij też, że trzeba rozumieć popularną naukę.
December 8th, 2008 at 16:59
Nie zrozumiałem ani słowa z przesłania. Muszę być besmuzgu.
December 8th, 2008 at 17:36
No to chyba jesteś. Kolejne trafne podsumowanie otaczającej nas rzeczywistości.
December 8th, 2008 at 17:39
“– Naszym celem jest zatrzymanie pociągów, nie jest to akcja przeciw pasażerom…”
wiadomosci.onet.pl/1876873,11,1,1,item.html
(i tyle tylko mam do powiedzenia o Pornografii.)
December 8th, 2008 at 18:09
[...] Debili. (to nie byłaby akcja przeciw Kolejarzom.) Posted by makowski on Monday, December 8, 2008, at 6:48 pm. Filed under mielone i bajaderki. [...]
December 8th, 2008 at 18:12
“Biblia. Fantastyczna książka wypełniona historiami o gwałtach, pogromach, mściwym facecie z brodą, kazirodztwie. Praktycznie nikt jej nie przeczytał, ale większość ma ją w domu. Przeszkadza Ci okładka z dziewczyną, a historie o bogu zabijającym wszystkich pierworodnych nie? Ktoś tu ma lekko popierdolony system wartości”
mściwym facecie z brodą? sory, ale nie kapuję… jakbyś mógł to rozwinąć, byłbym wdzięczny ;p
a to nie przypadkiem o to chodzi, że to było złe? sory, ale jak napiszesz, że bulwersujesz się także artykułami z różnych naukowych gazet, że to jacyśtam Mayowie składali krwawe ofiary (nie samym faktem, a artykułem), to Ci odpuszczę – ale teraz, to po prostu nie rozumiem, o czym ty do mnie gawarisz – no poza tym, że lubisz fotografować gołe aniołki ;)
December 8th, 2008 at 18:18
@marsjanin
Mściwy facet z brodą to taka personifikacja boga. Bóg ma dość ciekawe podejście do ludzi w Biblii, często im coś urywa, truje ich, każe zabijać Ojcom swoje dzieci. Takie sprawy. Wielu uważa, że to świetna książka, z której płynie jedyna moralność. Nikt jej nie cenzuruje.
Wolałbyś żeby Twoje dziecko zobaczyło człowieka w stanie naturalnym czy też uczyło się, że zasadniczo dla osiągnięcia celów narodu wybranego można zabić dowolną ilość osób?
Ludzie płakali, że w GTA3 można się przespać ze swoją dziewczyną zbudowaną z trójkątów. Strzelanie w głowę staruszkom wywołało mniejszy odzew. Mnie to dziwi.
December 8th, 2008 at 18:35
O ja sobie wypraszam – Grecja to także zoofilia, koprofilia i wszelkie inne filie. Takoż ładnie zobrazowane na denkach ichnich kieliszków. Ten wkład w cywilizacyjny rozwój proszę uwzględnić :)
A co do biblii – druga część zdecydowanie słabsza od pierwszej. Narracja leży, akcja do dupy, bohaterowie jacyś tacy nijacy… Czekam na część trzecią. Być może autorzy wrócą do pierwotnej formy.
December 8th, 2008 at 18:36
@CoSTa trzecia część wyszła nieoficjalnie, Koran czy jakoś tak. Prorok bierze za żonę dziewięciolatkę, więc jest ostro i pobożnie!
December 8th, 2008 at 18:41
@Emil:
“często im coś urywa, truje ich, każe zabijać Ojcom swoje dzieci.”
“często im coś urywa”
a masz pretensję, że rodzice nie pozwalali Ci w dzieciństwie oglądać pornoli?
“truje ich” kaj? znaczy się podaj gdzie (adres w Biblii), bo wygląda na to, ze jestem niedoinformowany ;)
“każe zabijać Ojcom swoje dzieci.”
a w końcu im na to pozwala? Kazać to zrobić, żeby sprawdzić, czy jest posłuszny mu ten prorok czy ktoś już nie pamiętam, a pozwolić mu na to (czego oczywiście nie zrobił), to z tego co się orientuję 2 różne żeczy.
“zobaczyło człowieka w stanie naturalnym czy też uczyło się, że zasadniczo dla osiągnięcia celów narodu wybranego można zabić dowolną ilość osób”
chyba to pierwsze, dobrze, że nigdzie w Piśmie Świętym nie ma nic o “zabijaniu dowolnej ilości osób” ;)
Pod względem stylu świetny post, oby takich więcej, ale merytorycznie to musisz się jeszcze postarać :)
December 8th, 2008 at 18:44
> dobrze, że nigdzie w Piśmie Świętym nie ma nic o “zabijaniu dowolnej ilości osób”
Podeslij mi TĘ wersje Starego testamentu! Chyba mnie oszukali w ksiegarni.
December 8th, 2008 at 18:46
“a masz pretensję, że rodzice nie pozwalali Ci w dzieciństwie oglądać pornoli?”
Nie bardzo rozumiem jak to się odnosi do urywania?
“kaj? znaczy się podaj gdzie (adres w Biblii), bo wygląda na to, ze jestem niedoinformowany ;)”
Nie wiem, różne takie plagi były. Oczywiście nie mogę powiedzieć, że to broń biologiczna per se, ale jednak masowo lud padał.
“a w końcu im na to pozwala?”
Jeśli chodzi Ci o tą konkretną przypowieść, to nie. Nie widzisz nic nagannego w zachowaniu boga, który podobno wie wszystko (więc wie też, czy sługa oddany) i skazuje rodzica na takie wybory? Czego uczy ta historia? Ślepego posłuszeństwa?
“chyba to pierwsze, dobrze, że nigdzie w Piśmie Świętym nie ma nic o “zabijaniu dowolnej ilości osób” ;)”
Nie, w Biblii zabito wszystkie, prócz tych na Arce. Pamiętasz, woda z nieba?
“Pod względem stylu świetny post, oby takich więcej, ale merytorycznie to musisz się jeszcze postarać :)”
Jasne, dzięki za wiarę w to, że mogę się jeszcze dokształcić.
December 8th, 2008 at 19:47
A tak wracając do meritum, to jaką stronę kazali w tej GB zablokować? Jakąś encyklopedię? Pytam, bo jakoś to umknęło w tekście ;)
A tytuł bomba.
December 8th, 2008 at 19:48
@byte Stronę Wikipedii z tym. Jak się łączysz wysyła fałszywy 404 lub REST.
December 8th, 2008 at 21:39
Ciekawe, kim jest dzisiaj ta dziewczynka.
December 8th, 2008 at 22:34
Art. z jajem podoba mi się i daje do myślenia.
Pozdrawiam
December 8th, 2008 at 23:53
“młodą, nagą, dziewczynkę”
a gdyby umieślili starą dziewczynkę to też byś robił tyle szumu :P
szyderaaaaaa
December 8th, 2008 at 23:55
@eri
Ta dziewczynka z okładki to córka ówczesnego wydawcy krążka, skądinąd zdrowa i nie zgwałcona za młodu..
December 8th, 2008 at 23:56
@miszczmyslenia
Zdolność czytania talentem zanikającym? Szyderstwo to taki cynizm dla ubogich? Bo nie wiem. Gdzie ja szum podnoszę, że na okładce jest taki, a nie inny obrazek? Marudzę sobie, że jak już cenzurujemy fakty, to możemy pojechać po całości.
December 9th, 2008 at 00:05
@Val
Dziękuję za informację. Nie udało mi się nic wygooglać.
December 9th, 2008 at 00:06
“Nie bardzo rozumiem jak to się odnosi do urywania?”
no, że jak ukrywa, to może lepiej, żebyśmy nie wiedzieli?
“Nie wiem, różne takie plagi były. Oczywiście nie mogę powiedzieć, że to broń biologiczna per se, ale jednak masowo lud padał.”
Faraon więził “naród wybrany”. Bóg ostrzegał przez Mojżesza, że będą plagi, ten jednak nie słuchał. Jego wina.
“Ślepego posłuszeństwa?”
Wiary. Nie jestem teologiem, więc nie wiem, ale to mniej więcej o to chodzi…
“Nie, w Biblii zabito wszystkie, prócz tych na Arce. Pamiętasz, woda z nieba?”
ale nie z lekkim sumieniem. jest napisane wyraźnie, że cała reszta była całkowicie “zepsuta”, i że się nie dało już ich uratować. Bóg obiecał jednak, że “żadna taka straszna rzecz się już nie zdarzy, aż do końca świata”, więc jest nadzieja ;)
“dzięki za wiarę w to, że mogę się jeszcze dokształcić”
nie ma sprawy :)
PS: da się zaprenumerować jakoś komentarze z tego konkretnego posta? Via email, RSS?
PPS: Byłeś Jechowym? ;)
December 9th, 2008 at 00:16
Wszystko przez to, że system wyznawanych wartości opiera się na fałszu ogółu. Czyt. “co jest przyjęte tego się nie podważa”.
Pierdole te moralno-obyczajowe konwenanse. Gdyby większość ludzi (społeczeństw) była chora (szalona), to wtedy stało by się to “normalne”, przyjęte.
Tu chodzi o wpływy myśli.
A zazwyczaj szaleńcze myśli mają największą moc.
Pozdrawiam autora i komentujących:)
December 9th, 2008 at 00:17
moim zdaniem skromnym dobry ten artykuł… moze nie ze wszystkim sie zgadzam ale nie zamierzam sie z tym kłócić – przesłanie do mnie dotarło :P
December 9th, 2008 at 00:28
Nie wiem ja tam w googlach wpisalem i pelno wyskoczylo, a na wiki wszystko jest
http://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_Killer
December 9th, 2008 at 00:29
“Nie, w Biblii zabito wszystkie, prócz tych na Arce. Pamiętasz, woda z nieba?”
Oj wy, na sile szukacie dziury w calym. Potop jak i reszta tych “patalogii” typu “Sodoma I Gomora” to metafory. Mnie to juz w liceum przed matura uczyli interpretowac teksty, w tym biblijne. :-)
December 9th, 2008 at 00:30
“no, że jak ukrywa, to może lepiej, żebyśmy nie wiedzieli?”
Mogę to sam ocenić? Dzięki!
“Faraon więził “naród wybrany”. Bóg ostrzegał przez Mojżesza, że będą plagi, ten jednak nie słuchał. Jego wina.”
Czyli jak jutro Kaczyński odrzuci propozycję od boga to zginiesz i nie będziesz miał do niego pretensji. Super. Zgłaszam sprzeciw.
“Wiary. Nie jestem teologiem, więc nie wiem, ale to mniej więcej o to chodzi…”
A wiara jest ślepa. Dogmatyczna. Czy gdyby zamiast boga poprosił Cię o to ktoś inny, to uznałbyś, że to istota, która Cię miłuje. A może to podły sadysta?
“ale nie z lekkim sumieniem. jest napisane wyraźnie, że cała reszta była całkowicie “zepsuta”, i że się nie dało już ich uratować. Bóg obiecał jednak, że “żadna taka straszna rzecz się już nie zdarzy, aż do końca świata”, więc jest nadzieja ;)”
Personifikacja boga. Bóg nie ma sumienia. Jest istotą doskonałą, wszechwiedzącą i wszechmocną. Dlatego bóg wiedział, że ludzie będą chcieli wypić i pociupciać, a później ich zabije. Fajny facet, ale na piwo bym z nim nie poszedł.
Obietnice boga są niewiele warte. Zauważyłeś, że odkąd ludzie dorośli a świat się skurczył, jakby mniej jego objawień? Może jest na chorobowym, takie metafizyczne L4?
Powiedz mi: dlaczego bóg zabija ludzi. Nawet tych grzesznych. Przecież na końcu ma być sąd! A mnie za kwadrans dwunasta ściągają z panny i wloką na piekielną mękę. Dał im wolną wolę, pod warunkiem, że jej nie używają? Takie prezenty po cichu sprzedaję na Allegro.
“PPS: Byłeś Jechowym? ;)”
Nie, byłem katolikiem.
December 9th, 2008 at 00:34
@lilavati
“to metafory”
No to wypada zadać pytanie, co nie jest metaforą, prawda? Nie można części czytać literalnie, a części jako metafory. Schizofrenia. Albo to słowo boga, albo mity.
Przychodzą cwaniaki i wybierają jak w warzywniaku. To, co nam pasuje, jest słowem boga. Co nam nie pasuje, jest metaforą. Bóg nie zmęczył się szóstego dnia, to metafora. Jest miłosierdziem, to prawda. Zabijał ludzi, to metafora.
Skomplikowane to, nie?
December 9th, 2008 at 00:40
# lilavati Says:
December 9th, 2008 at 12:29 am
“Nie, w Biblii zabito wszystkie, prócz tych na Arce. Pamiętasz, woda z nieba?”
Oj wy, na sile szukacie dziury w calym. Potop jak i reszta tych “patalogii” typu “Sodoma I Gomora” to metafory. Mnie to juz w liceum przed matura uczyli interpretowac teksty, w tym biblijne. :-)
Jeszcze 100 lat temu za te słowa czekałaby cię ekskomunika…
December 9th, 2008 at 00:49
“Nie, w Biblii zabito wszystkie, prócz tych na Arce. Pamiętasz, woda z nieba?”
ale nie z lekkim sumieniem. jest napisane wyraźnie, że cała reszta była całkowicie “zepsuta”, i że się nie dało już ich uratować. Bóg obiecał jednak, że “żadna taka straszna rzecz się już nie zdarzy, aż do końca świata”, więc jest nadzieja ;)
—-
aha, znaczy tak: tworze ludki, potem mam im za zle ze sa dokladnie tacy jakimi ich stworzylem wiec ich topie. ale jest mi z tego powodu przykro i obeiecuje ze juz wiecej tego nie zrobie. i to jest wporzo, i chrzescijanie (bo zydzi i muzulmanie maja tu zdrowsze podejscie) uwazaja ze jestem milosierny i klawy ze mnie gosc. jak dotad jasne?
to teraz ja, jako czlowiek, robie sobie dzieciaka, wychowuje go, ale brzdac majac 3 latka zaczyna mnie wkurwiac, wobec czego laduje w beczce po kapuscie, na dluzej, tak mniej wiecej do sadu ostatecznego. i teraz panu dzielnicowemu mowie ze w sumie to mi zajebiscie smutno, bo troche sie do szczyla przwyczailem i glupio jakos wyszlo, ale solennie obiecuje ze z nastepnym juz tak nie zrobie. tylko czemu dzielnicowy mi zaklada kajdanki a tlum ludzi rzuca kamieniami i krzyczy cos o zwyrodnialcach?
i czemu mi nie wybaczaja?
December 9th, 2008 at 00:50
@Valwit
“i czemu mi nie wybaczaja?”
Stawiam na brak białej brody.
December 9th, 2008 at 01:08
Zgadzam się z autorem tekstu ;)
Co prawda dyskusja zeszła praktycznie całkowicie na temat związany z religią ale to nawet odpowiada. Btw grupę Scorpions uwielbiam ;)
“Faraon więził “naród wybrany”. Bóg ostrzegał przez Mojżesza, że będą plagi, ten jednak nie słuchał. Jego wina.”
To podchodzi pod terroryzm zdajcie sobie sprawę ;) Uwolnijcie naszych przywódców albo spuścimy na Was bombkę…
“Wiary. Nie jestem teologiem, więc nie wiem, ale to mniej więcej o to chodzi…”
Panie drogi, gdzie tu wiara? :) Czego uczy opowieśc o tym ze Bóg chcial zabic dziewczynkę swojego sługi ale w ostatniej chwili mu się odwiadziało?
Można jeszcze długo by pisac i się podśmiewac pod nosem z ludzi którzy koniecznie nie chcą używac swojej szarej mózgownicy ale jest już późno.
December 9th, 2008 at 01:15
z urywaniem i zabijaniem to w ogóle jest kupę kawałków w starynm testamencie.
Najbardziej mi pasuje tutaj cytat z 1 Sam 15. Sprawdźcie – mocny jest.
W skrócie – prorok kazał królowi Żydów wszystkich pojmanych wrogów zabić, również kobiety i dzieci. Ciała poćwiartować, kraj spalić i zostawić na zniszczenie to co tam było. Król Saul po wygranej bitwie zamiast tego wziął niewolnikół i kraj splądrował ale dobra zabrał do siebie. Za karę prorok Samuel go zbeształ, że nie wypełnił woli ojca i osobiście zabił przy nim wziętego do niewoli króla wrogów i resztę zabijał niewolników (byli związani).
Ja się pytam – to jest Bóg miłosierdzia? Co takie rozkazy daje?
I żeby nie było – narrator biblijny jak najbardziej zgadza się ze słowami proroka, że należało ich wszystkich zabić i poćwiartować, bo tak kazał Pan.
PS tak, wiem, wszystko się da ZINTERPRETOWAĆ, jak się bardzo chce.
PS2 bynajmniej nie jest to jedyny fragment starego testamentu, w którym krew się leje, trup się ściele, i człowiek czytając to często się zastanawia WTF?
December 9th, 2008 at 01:41
Cieszy mnie że jest jeszcze odrobina ludzi którzy myślą samodzielnie, bo w tym chorym miejscu na słowo ateista wielu ludzi patrzy się tak czy aby przypadkiem cię nie zapierdolić. Hipokryzja katolicka jest tak gigantyczna że ciężko znaleźć zrozumienie dla tych wszystkich bajek,legend,niedomówień, fabrykowanych i poprawianych przez ostatnie stulecia. No cóż jedni jarają się biblią, ja w tym gatunku literackim łykam Zajdla/Prachetta/Dukaja. A artykuł fajny, jednak katolicko/ekologicznego kultu poprawności politycznej zwalczyć się nie da bo to już jest samodzielny organizm który się rozwija i rośnie.
December 9th, 2008 at 02:07
Bylo kiedys w sieci calkiem fajne opracowanie o tym jak Jahwe/Jehowa bedacy kiedys jedym z wielu bostw (sa slady w Biblii) czczonych przez ludy semickie, konkretnie to bog wojny, ewoluowal w jedynego boga, a potem zmienil charakter z wojownika na milego kochajacego wszystkich staruszka, pochlaniajac po droge cechy roznych innych bogow, typu Zeus, Anubis czy Mitra. Ale to tez nie pasi do dogmatow wiec mozna sobie radosnie poignorowac.
A co do Scorpionsow: do wczoraj nie wiedzialem jak ta okladka wyglada.
December 9th, 2008 at 02:14
Ocenzurowanie tej okładki to w sumie mało znaczące wydarzenie w zestawieniu z uznaniem przez australijskiego sędziego postaci z kreskówki “The Simpsons” za *ludzi* (dzięki czemu film z udziałem nagiego Barta, Lisy i Maggie okazał się pornografią dziecięcą). http://www.news.com.au/story/0,27574,24767202-2,00.html
December 9th, 2008 at 08:10
@Paweł
tak, mignęło mi wczoraj w czytniku. Ale jakoś wypadło z głowy. Jak widać mamy do czynienia z głupotą w ostrym galopie.
December 9th, 2008 at 08:19
Co do Biblii, to jest też polska wersja.
December 9th, 2008 at 08:22
Słuchaj koles, czy ty ku**a wiesz o czym mowisz? Masz dzieci? Czy liczy się dla Ciebie tylko to, żę jakis debil zakazał pokazywania okładki jekiejś grupy muzycznej? CZy Ty zdajesz sobie sprawe z tego,że dzieci które były molestowane przez tych jebanytch pedofilow(niech im jaja uschna) maja tak przesrane w życiu, że czesto nawet wieloletnia kuracja u psychologow nie pomaga uzyskać pełnej równowagi psychicznej! Zgadzam się z Tobą w kwestiitego że głupota jest szukanie na siłe( przypadek opisany przez Ciebie, tinki- łinki ;P, czy jakies inne nieszkodliwe rzeczy wyciagane przez zadnych wladzy i popularnosci polityków). Ale pedofilia nie jest mniejszym problemem niz Aids. O ile aids atakuje ludzi dojrzalych, ktorzy przezyli swoje, to pedofilia dotyka dzieci kiedy jeszcze niikomu nie zawiniły!
December 9th, 2008 at 08:24
@kraffiec wpierw uczymy się czytać. Potem argumentować. Ach, możesz też pisać ‘kurwa’. To nie jest piaskownica i nie trzeba się ukrywać przed dorosłymi z wulgaryzmami, kropkując je.
a) gdzie tu pochwała pedofilii?
b) jak zdjęcie tej okładki walczy z pedofilią?
December 9th, 2008 at 09:14
Nooo, pojechałeś równo. Jeszcze parę takich tekstów a ze wstydu swojego bloga zamknę. Jak zwykle – świetny styl i zawartość. Wybacz mi, o Emilu, te moje okropne pochlebstwa i wazeliniarstwo pierwszej klasy, ale jesteś taki silny i taki, no, super.
December 9th, 2008 at 09:55
http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2006/08/how-many-has-god-killed.html
Fajna statystyka ;]
December 9th, 2008 at 09:56
No tak – blokują wikipedię za obrazek nagiej dziewczynki na okładce płyty sprzed trzydziestu lat, bo to szkodliwe. I jednocześnie na tej samej wikipedii jest na przykład artykuł:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dirty_bomb#Constructing_and_obtaining_material_for_a_dirty_bomb
Sami sobie odpowiedzcie, co jest bardziej szkodliwe.
December 9th, 2008 at 10:21
Kolejny fajny tekst. Gratuluje.
Odnośnie Biblii:
Biblia to tylko ciekawa książka, do tego bardzo ocenzurowana. Teksty były dobierane przez władze kościelne. Apokryfów których nie zawarto w biblii jest jeszcze tysiące.
Cały stary testament został tak dobrany aby nastraszyć ułomnych wieśniaków co by byli posłuszni i oddawali pieniążki ówczesnej władzy.
(Zobacz co ci grozi jak się nam przeciwstawisz)
A Nowy Testament to pokazanie że nawet może Ci się opłacać to że będziesz posłuszny. (Czeka cię nagroda)
Znaczna część Religi Chrześcijańskiej (i nie tylko Chrześcijańskiej) została zapożyczona od innych Religi.
A jeśli chodzi o główny temat artykułu, to w pełni zgadam się z Emilem, okładka nie zmieni nic w kwestii pedofilii. Są leprze metody walki z pedofilią niż cenzurowanie okładki z prze trzydziestu laty.
December 9th, 2008 at 11:46
Zasadniczo IMO sensowniej byłoby sie zalogowac w niedziele na Wiki, wywalic obrazk lub zastapic go wersja z misia czy ze zdejciem zespołu (amerykanskie, res. europejska reedycja) jako powod podac kontrowersje i po sprawie. tych 5 osob co by zauwazylo przyskutowaloby to sobie ladnie w Wiki. A tak jest draka na poł swiata. Genialne po prostu.
December 9th, 2008 at 12:18
Oraz http://www.sinfest.net/archive_page.php?comicID=2700 (NMSP)
December 9th, 2008 at 14:06
1. Jeśli chodzi o Abrahama i jego syna (składania córki nie przypominam sobie) to istnieją różne interpretacje. Np. takie:
Do Abrahama Bóg nie powiedział tylko Abraham usłyszał głos Boga ale go źle zinterpretował. Uznał że Jemu należy się to, co najcenniejsze – syn. Tylko Bóg wcale tego nie chciał (Autorstwa chyba ks. Tischnera – dalej nie pamiętam).
2. @kraffiec: Jak napisano – gdzie tu walka z pedofilią? Coraz bardziej można odnieść wrażenie że dzieci są środkiem a nie celem – akurat lepiej ‘sprzedającym się’ niż terroryzm.
December 9th, 2008 at 18:11
Wpis, jak poprzednie, trzyma poziom i daje do myślenia (zwłaszcza tym, do których to jeszcze nie dotarło).
Co do pedofilstwa to przydałoby by się najpierw zrozumieć jak to się dzieje, że dochodzi do takich wynaturzeń. Gdzie ono ma swój początek? Czy nie jest przypadkiem tak, że religia ma na to duży wpływ (tak, tak, znowu jedziemy po ‘biednej’ religii)? Kto tak wpaja, że seks to ‘zuo’, jak nie rodzice (których to nauczyli ich rodzice) i religia (która gardzi cielesnością). Tutaj pojawia się kolejny czynnik – ludzie zatracili rozum, nie chcą myśleć sami. Wolą być kontrolowani przed doktryny religijne i naukowe. Zawsze można obarczyć odpowiedzialnościa innych – ‘bo ja przecież robiłem co nakazuje mi moja religia’. Wolimy rozwiązywać problemy jakimiś utartymi poglądami, skutki tego poźniej są opłakane. Przydałoby się wreszcie skończyć z tą głupią ‘tradycją’.
Jest taka bardzo fajna książka, a właściwie trylogia. Nazywa się ‘Rozmowy z Bogiem’ (tak, książka jest właśnie o tym co w tytule) autorstwa N. D. Walscha. Takich książek jest wiecej, ale tą uważam za szczególnie przystępną dla przeciętnego zjadacza chleba :). Nie, w książce tej nie wychwala się religii, ani głupich doktryn. Momentami poddaje się jej bardzo ostrej krytyce. Wiele trafnych argumentów i spostrzeżeń. Dla osób które mają opory przed tego typu literaturą, zachęcam aby potraktowali ją jako fikcję czy inny gatunek, naprawdę warto przeczytać wszystkie trzy części. Nikt tam nie wzywa do przyjmowania wszystkie co tam napisane za prawdę. Daje wiele do myślenia.
December 9th, 2008 at 18:20
No może trochę przesadziłem, ale teraz mam taka sytuację, że moja przyjaciółka zwierzyła mi się ze była molestowana. Nie potrafilibyście sobie wyobrazić jaka traumę przezywa praktycznie w każdym momencie jej życia. Ostatnio jej wujaszek byl u niej i przez tydzien nie mogla spac… męczą ja koszmary itd…
“Wszyscy walczący z wyimaginowaną pedofilią, czającą się na każdym rogu i w każdej sekundzie życia dziecka, to bohaterowie.”
To ten tekst tak mną trochę wstrząsnął, bo to, że pedofile są na każdym kroku wcale nie jest wymyśloną propagandą kilku rządnych władzy polityków. Wiele osób dotkniętych tym problemem wstydzi się do tego przyznać. Ogólnie z tekstem się zgadzam ale podsumowanie nie jest zbyt dobre… Usuwanie tej okładki wcale nie pomogło , ani nie zaszkodziło. Po prostu debilizm z braku problemów.. (jak napisałeś bieda bezrobioćie itp…)
December 9th, 2008 at 18:49
Po pierwsze gratuluje autorowi odwagi za posta. Świetny styl i kawa na ławę. Tylko ostrożnie bo spalą cie na stosie za pedofilie…
Z tą okładką spotkałem się jakiś czas na joemonster.org w temacie 15 najgorszych okładek wszech czasów. A tu wczoraj artykuł o banie w GB artykułu na Wikipedii. Sam dawałem to na wykop ale nie weszło na 1 stronę.
Konsekwencje bana są zgoła odmienne. Wywołany został Efekt Streisand. http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Streisand . Ilu z was słyszało o tej okładce? Ilu widziało ją przed tą burzą medialną? Pewnie niewielu.
A teraz moje zdanie na temat cenzury. Uważam, że cenzura jest największym zagrożeniem dla społeczeństwa i ludzkości. Większym niż pornografia w każdej postaci. W imię wątpliwej ochrony nielicznej grupy społeczeństwa stwarza się i stosuje technologię potencjalnie zagrażającą naszej wolności. Każdy totalitarny system ma ciągoty do cenzury. Nie umniejszam krzywd wyrządzanych wykorzystywanym dzieciom, ale w tej “akcji” widzę ze dzieci są wykorzystywane do tego by w “słusznym” i “prawym” celu nałożyć na społeczeństwo kaganiec.
Możemy się cieszyć wolnością. Żyję 25 lat ale nie uwierzę w niczyje gwarancje ze za kolejne 25 lat w europie internet nie będzie tak ocenzurowany jak w chinach. Wystarczy zobaczyć co dzieje się w Australii.
No rozkręciłem się… i czuje że należy się temu artykuł na moim blogu. Pozdrawiam i zapraszam na mój blog http://www.mrmgr.pl
P.S. C.I.P.A. czyli http://en.wikipedia.org/wiki/Children%27s_Internet_Protection_Act
tak wiem nieśmieszny zbieg okoliczności :)
December 9th, 2008 at 19:59
1) Artykuł świetny.
2) Opisane w artykule działanie typowe dla pewnej – niestety wpływowej – grupki ludzi mających świra na punkcie seksu i sprowadzających wszystkie kwestie moralne do tegoż seksu, na zasadzie – gdzieś jest seks=złe, nie ma seksu=dobre. Niekoniecznie muszą to być ludzie powiązani z jakimkolwiek kościołem. Sama postawa tych ludzi jest żałosna aczkolwiek bardzo typowa (przypomnijcie sobie historię cenzury filmowej w USA, jak również fakt, że do dzisiaj jeżeli w filmie jest scena seksu to jest on dozwolony co najmniej od lat 16, a pełno przemocy pojawia się już w kreskówkach dla kilkulatków), natomiast smutne jest to, że zazwyczaj są oni władni decydować, o tym co mogą, a czego nie mogą robić inni, i decydują wedle własnych chorych wyobrażeń…
3) Co do komentarza kraffiec’a powyżej: problem pedofilii jest rzeczywisty, ale jego rzekome *rozmiary* są wyimaginowane, sztucznie rozdmuchane przez środowiska – zbliżone do tych z punktu 2) – którym zależy, żeby wokół tej sprawy siać panikę i wszędzie dostrzegać pedofili. Popieram pod tym względem osąd autora o “wyimaginowanej pedofilii czającej się na każdym rogu”.
December 9th, 2008 at 20:06
Art bardzo dobry, komentarze jak na onecie, z odautorskimi włącznie. Jak tak dalej pójdzie, to… przestanę klikać w linki “__ comments »” ;]
December 9th, 2008 at 22:05
Poszło na wykop i się śmietnik zrobił…
Pójdę w autocytat:
“Krok po kroku, krok po kroku… A to przestępstwa, a to terroryzm, a to pedofilia. Kiedyś wywrotowość, wypaczenia… i tak zabiera się tą wolność obywatelską. A wszyscy jak małpki klaszczą, że tak trzeba, że to konieczne. (…) Problem bowiem nie w tym, że się kontroluje, tylko kogo. Z praktyki wynika, iż przestępcy, terroryści czy pedofile radzą sobie dobrze POMIMO wszelkich policyjnych metod. Cierpią zaś z reguły zupełnie niewinne osoby. Ileż to filmów nakręcili Amerykanie, w których wrabia się niewinną osobę podrzucając jej narkotyki do samochodu. Do takich działań potrzeba jednak fizycznego kontaktu. Dziś można zrobić to zdalnie zapisując na dysku ofiary zdjęcia, których posiadanie powoduje, że jest się uznanym za przestępcę. Zobaczymy co z tego wyjdzie”
Czytając za komuny książki SF, w których to pokazywano wypaczenie alternatywnych systemów totalitarnych (w wiadomym celu) zastanawiałem się ile w tym fantastyki a ile “sajen”. Dziś mogę powiedzieć jedno “Poeta Antycypował” i sen się powoli ziszcza, nie spodziewałem się jednak, że to ta sfera kultury stanie się filarem nowego aparatu represji. Z drugiej strony w świecie wypranym z wartości wszelakich, niewinność wieku dziecięcego nadal wywołuje właściwą reakcję.
A czternastolatki i tak robią swoje…
Szkoda, że ten poważny problem społeczny, jakim jest pedofilia wykorzystuje się tak instrumentalnie. Ostatnie lata pokazują, że wszelkie poważne sprawy sprowadzone do poziomu narzędzia inżynierii społecznej, trywializują samo zjawisko.
December 9th, 2008 at 23:51
temat dobry ale reszte to zepsules mistrzu z boga psychopate robic to jest cos mysle ze twoja edukacja zakaczyla sie przed podstawowka nie wiem czy czytales biblie ale to troszka nie wsmak dla ludzi kturzy w to wierza a podobno jestes jednym z nich atakujesz niewinych by wzbudzic zainteresowanie obraziles katolikow i islam spodziewaj sie niespodzianki od tych drugich bo oni nie popuszcza hi porownujesz cos nie znajac faktow mahomet urodzil sie 4 wieku po chrystusie w tych czasach to bylo normalne ze do oltarza stawalo sie z dziewczynka 14 lat ty kretynie podajesz przyklady kture bola innych jak ciebie to ze cos tam zablokowali jestes takim samym egoista i bez mozgim idiota jak ci z kturymi walczysz pozdro dla mamy i taty pewnie sa z ciebie dumni tylko kup im dobre worki na glowe tylko papierowe by ich nie zadusilo sorki pewnie to dla ciebie bez znaczenia
December 9th, 2008 at 23:56
@zbyszek
Chciałeś pobić rekord długości zdania? Bełkot drogi Panie, bełkot. Zresztą jak tu dyskutować z kimś, kto adwersarza od “kretynów” wyzywa, co? Bo błędy ortograficzne, których się z zasady nie czepiam (sam jestem mornonem w tym temacie), litościwie pominę.
December 10th, 2008 at 01:27
Otworzyles pewne przewody nowej mysli w mojej glowie.
A zbyszek to typowy internetowy trol.
Cytuje:
“twoja edukacja zakaczyla sie przed podstawowka”
hmm, mozna powiedziec ze zbyszek w kazdym badz razie nie jest
“bez mozgim idiota”
Czy to nie slodkie?
December 10th, 2008 at 10:47
Uważam, że – co jest zresztą w pełnej zgodzie z netykietą – komentarze zawierające głownie osobiste obelzywe ataki, takie jak ten “zbyszka”, powinno sie moderować.
Jaki sens jest dopuszczać cos takiego na strone, która trzyma pewien poziom? Co to wnosi?
December 10th, 2008 at 10:50
@raj
Osobiście nigdy nie kasuję komentarzy. Daję każdemu prawo się wypowiedzieć, nawet jak zrobi z siebie głupka.
December 10th, 2008 at 12:35
http://lolly.artmodelingstudios.com/preview.html [Strona z dziewczynkami w sugestywnych pozach, gdybyście nie domyślili się po nazwie domeny. Emil]
December 10th, 2008 at 12:36
@Panikkk no właśnie, jakim cudem taka strona działa przy dzielnych obrońcach dzieci?
December 10th, 2008 at 13:32
@Panikkk
Ostrzegaj przed takimi linkami, to troszkę przegięcie, wiem ze chcesz pokazać problem dosłownie ale bez przesady, jest granica dobrego smaku.
December 10th, 2008 at 13:36
@XXX
Miałem dodać info do komentarza Panikkka, ale mnie uprzedziłeś. ;-)
December 10th, 2008 at 16:31
placisz 35 dolcow i ogladasz lolki przez 30 dni. Ale przeciez to jest artystyczne modne portfolio.
Drogi autorze, co to znaczy
(Aktualizacja: cenzorzy schowali nożyczki)
?
December 10th, 2008 at 16:54
troszke nieswieze informacje oceniacie , poniewaz wczoraj zdjecie okladki z plyty ‘Scorpions’zostalo odblokowane przez ‘ brytyjskie’ Internet Watch Foundation (IWF).
December 10th, 2008 at 16:57
> mahomet urodzil sie 4 wieku po chrystusie w tych czasach to bylo normalne ze do oltarza stawalo sie z dziewczynka 14 lat
Zbyniu, pajacyku na sznureczku. Najpierw sprawdź, potem dziamgocz. Mahomet poślubił Aishę, gdy ta miała 6 lub 7 lat.
December 10th, 2008 at 17:44
Ha! Religia i pedofila – to potrafi wywołać spory. Też mi pryncypia! Załóż partię religijnych niszczycieli pedofilów a wygrasz następne wybory.
December 10th, 2008 at 22:27
@Skoti
Tak, ale nie pisałem tego dziś. Tylko przedwczoraj. Na górze tekstu jest link do update.
@Frytko
Zdjęto cenzurę, starczy kliknąć link.
December 11th, 2008 at 20:18
[...] przeczytaniu ostatniego wpisu ^opiego (linka tutaj) stwierdzam, że komuś na tym świecie się ładnie w głowie popierdoliło. Najgorsze jest to, [...]
December 11th, 2008 at 21:00
Nowa zabawa dzieci – udawanie pedofila w Internecie
http://www.idg.pl/news/328895/Nowa.zabawa.dzieci.udawanie.pedofila.w.Internecie.html
Temat się trywializuje…
January 6th, 2009 at 00:10
W starożytnym Egipcie też malowali takie bezbożności jak w Grecji (oczywiście z profilu). Posiadam gdzieś w dyskowych zbiorach. Ale tu wszystkich przestraszę. Zadrżycie ze zgrozy. Oni nie tylko to malowali. Oni to ROBILI!. Przerażające, prawda?
January 21st, 2009 at 22:22
http://lolly.artmodelingstudios.com/preview.html [Strona z dziewczynkami w sugestywnych pozach, gdybyście nie domyślili się po nazwie domeny. Emil]
kurcze, a oglądanie czegoś takiego nie powinno być karalne – i na co Ty nas narażasz…
January 22nd, 2009 at 16:36
@krzysio: A czemu niby miałoby to być karalne?
Za Wikipedią: „Karalna jest produkcja, sprowadzanie lub rozpowszechnianie pornografii z udziałem osób poniżej lat 18 […]. Posiadanie pornografii karalne jest tylko w przypadku treści pornograficznych z udziałem osób poniżej piętnastego roku życia”
Kodeks karny nie definiuje pornografii, ale byłbym bardzo zdziwiony, gdyby ktokolwiek zaliczał do niej powyższe fotki – podobnie jak byłbym bardzo zdziwiony, gdyby ktoś oglądanie czegokolwiek zaliczał do posiadania (dopóki nie wyciąga sobie tego jawnie z cache’u przeglądarki).
January 22nd, 2009 at 23:40
@krzysio w .de jest
January 24th, 2009 at 18:12
Gratuluję. Dobry artykuł. Byle takich więcej. A reszta niechaj nie wyciąga z kontekstu. MOim zdaniem (co prawda nie za bardzo liczacym się) tekst merytorycznie dobry.
Pozdrawiam autora i komentujących.
February 4th, 2009 at 22:49
@Shot: Po ostatniej nowelizacji KK, karalne jest również posiadanie komputerowo wytworzonych lub przetworzonych wizerunków nieletnich (w czynnościach seksualnych), vide: http://prawo.vagla.pl/node/8123
February 5th, 2009 at 07:09
@Burzyciel: Cytując Wikipedię, napisałem „«Posiadanie pornografii karalne jest tylko w przypadku treści pornograficznych z udziałem osób poniżej piętnastego roku życia»” – to właśnie odnosi się do zmian w KK. Przy braku definicji zakładam (nie jestem prawnikiem, więc pewnie mocno naiwnie), że „czynność seksualna” zawiera się w „treściach pornograficznych”, a „wizerunek” nie rozszerza przesadnie pojęcia „osoby” (czyli np. hentai to nie „wizerunki”).
February 5th, 2009 at 21:33
@Shot: W tym sęk, że KK właśnie nazywa wprost te wizerunki “WYTWORZONE”, nie pamiętam dosłownie, ale podałem Ci linka przecież, tam wszystko jest. W każdym razie wynika z tego _jasno_, że hentai itp. są traktowane tak samo jak prawdziwe zdjęcia/video pod względem wieku przedstawianych postaci.
February 6th, 2009 at 00:05
@Burzyciel: Gdzie z tego wynika „jasno”? Moim zdaniem hentai nie podpada nie dlatego, że nie jest wytworzone, ale dlatego, że nie jest wizerunkiem. Vagla o hentai pisze tylko w pierwszym zdaniu, cytując serwisy internetowe; sam się nie odnosi do pytania co można nazwać wizerunkiem, i czy jest nim rysunek nie przedstawiający istniejącej osoby.
Dla mnie (i, jeśli dobrze rozumiem, SJP) wizerunek to obraz kogoś konkretnego, osoby fizycznie istniejącej. (Raz jeszcze: nie jestem prawnikiem, ale z tego co czytałem ustawodawca nie podał definicji prawnej wizerunku, więc pozostaje zgadywanie, co nim jest.)
February 15th, 2009 at 18:28
[...] http://bronikowski.com/708 http://prawo.vagla.pl/node/8226 [...]
May 5th, 2012 at 06:53
Trafiłem przypadkiem szukając materiałów o Grecji i przeczytałem z ciekawości. Myślę, że nie ma popadać z jednej skrjności w drugą. Historia to historia a teraz mamy trochę inne czasy.
Pozdrawiam